ILMU PELANGKAH

Suhaimi

Ass.wth.wb. Ikhwan di-Kwa semoga di-berkati Allah. Di-sini sy ingin berbagi satu ilmu melangkah saat kita mau keluar dr rumah atau kemana saja agar kita tau apa kah kita akn menghadapi bahaya atau tdk ada naas yg akn kita hadapi.
Bermula dgn baca………….

Bismillahirahmanirahim.
(1) KUN KATA ALLAH.
(2) FAYAKUN KATA MUHAMMAD.
(3) ALIKUN KATA JIBRIL.

Cara nya kalo sewaktu kita keluar dr rumah kalo 3 dari kata amalan itu kita ingat insya Allah kita gak ada halangan apa2 di-jalanan.

Seandai nya DUA dari kata2 itu kita ingat membaca dn satu di-antara nya kita lupa membaca nya. Bererti kita akn ada bahaya yg menanti namun kita akn terkena bahaya atau cedera yg sedikit umpama nya terluka atau apa saja yg bersifat tdk memudharat kn.

Seandai nya DUA dari kata2 itu kita terlupa membaca nya. Bererti akan ada bahaya atau cedera berat akan megenai kita bererti kita harus menghafal kn dgn benar akan ke-tiga2 perkataan amalan tersebut agar jgn lupa. Seandai nya kalau ketiga dari kata2 amalan tersebut kita lupa bererti kita akan menghadapi maut. Mengikut yg mengijazah kn amalan tersebut kalau ajal kita sudah tiba insya Allah kita akn lupa dan tidak bisa membaca (ketiga2) amalan tersebut walau pn amalan itu mudah di hafal dn sering kita amal kn tiap hari. Amalan ini sudah sy amal kn sejak tahun 1970 kakek yg mengijazah kn ilmu pelangkah berasal dr Pulau Bentan…

Lebih jelas lg cara pengamalan nya begini
umpama nya kalau kita baca KUN KATA ALLAH..LALU AMALAN YG KEDUA DN KETIGA KITA LUPA BERERTI KALAU KITA DI-MEDAN TEMPUH ATAU SEWAKTU KEMANA2 AKAN ADA BAHAYA DN AKAN CEDERA BERAT.

Dan kalau kita ingat umpama nya,
KUN KATA ALLAH, FAYAKUN KATA MUHAMMAD DN ALIKUN KATA JIBRIL KITA LUPA INI KITA AKAN DAPAT CEDERA RINGAN SAJA..
Akan tetapi kalau kita lupa membaca KE-TIGA2 AMALAN TERSEBUT BERERTI KITA AKN TEMBUS WALAU BAGAI MANA KEBAL PN AKN CEDERA DN MAUT..

Kalau bisa secara praktikal nya kita kita tutup satu mata kanan kita dn cuba lihat di-hidung yang kiri kalau gak lihat bererti ada bahaya. Dan cuba lagi tutup mata kiri kita lihat gak hidung kita yang kanan kalau gak bererti ada bahaya..tdk perlu kita lihat sepenuh nya cukup sedikit aja udah cukup sebagai syarat. Kerna hidung kita tempat kita menghirup nafas kita kalau tempat kita menghirup kehidupan kita gak lihat bererti kita sudah dekat dgn aj……salam utk para pengamal ilmu kebal dn pendekar2 ini amat baik kerna kita bisa tau apa kah naas kita ada atau sebalik nya wasalam. Suhaimi dr Singapore




Mabes Laskar Khodam Sakti

Makamhaji RT 01/RW 03 Kartasura
(Selatan RS Yarsis solo)
Solo, Jawa tengah
PIN BBM D08153AC

koin banyak hoki1000

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *