DZIKRUL JALAALAH

Sudadi Jawi

Assalamu’alaikum Wr.Wb….Salam perseduluran

 Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang
 Tiada tuhan selain Allah # Wujud sepanjang zaman
 Tiada tuhan selain Allah # Disembah setiap tempat
 Tiada tuhan selain Allah # Disebut setiap lidah
 Tiada tuhan selain Allah # Dikenali dengan keihsanan
 Tiada tuhan selain Allah # Setiap masa sentiasa mentakbir ‘alam
 Tiada tuhan selain Allah
 (Kami mohon) keamanan, keamanan dari kehilangan iman dan dari fitnah godaan syaithan. Wahai Tuhan yang sifat keihsananNya kekal abadi, telah banyak keihsananMu terhadap kami, keihsananMu yang berkekalan. Wahai Tuhan yang Maha Penyayang, Wahai Tuhan yang Maha Penganugerah, Wahai Tuhan yang Maha Pengasih, Wahai Tuhan yang Maha Pemurah, Wahai Tuhan yang Maha Pengampun, Wahai Tuhan yang Maha Pemaaf, ampunkanlah kami dan rahmatkanlah kami, Engkaulah sebaik-baik Pengasih.

Dzikrul Jalaalah adalah satu do’a yang biasa diamalkan oleh para ulama kita. Insya Allah merupakan amalan berzikir menyebut lafaz tahlil diikuti permohonan untuk keamanan dari hilangnya keimanan dan keamanan dari fitnah godaan syaithan yang terkutuk. Dan diakhiri dengan memohon ampunan dan rahmat Allah s.w.t. Almarhum Buya al-Maliki rahimahtullah dalam “Khulaashatu Syawaariqil Anwaari min ad`iyatis Saadatil Akhyaar”. sebaiknya dengan dawam. Mudah-mudahan terkabul dan terpelihara dari hilangnya iman tatkala menghembuskan nafas kita yang terakhir…. Allahumma aamiin.

Saya mohon maaf apabila ada kata-kata dalam teks ini yang kurang dan mohon ralat sesepuh/para sedulur KOSuntuk memperbaiki do’a dan artinya dalam kalimat tsb.

By sudadi




Mabes Laskar Khodam Sakti

Jl. Elang Raya , Gonilan, Kartasura

Solo, Jawa tengah
WA +6285879593262

Uncategorized

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.