Tafsir MIMPI L

Laba-laba
Jika anda bermimpi melihat laba-laba, bermakna anda akan mengalami banyak godaan dan rintangan dalam usaha dan atau perjalanan.

Labu
Jika anda bermimpi makan labu, bermakna kepercayaan anda akan mundur dan kesehatan pikiran akan timbul.

Lada
Jika anda bermimpi membeli lada, bertanda hidup anda romantis atau terpelihara, tapi bila mimpi menanam lada bersirat tidak baik.

Lagu
Jika anda bermimpi mendengar lagu atau memperdengarkannya, bermakna keluarga anda akan dianugerahkan rezeki banyak.

Layang-layang
Jika anda bermimpi melihat layang-layang, bermakna impian yang amat jelek, artinya tak memiliki ketentuan yang sempurna.

Lalat
Jika anda bermimpi melihat lalat berterbangan, bermakna anda akan disenangi tetangga dan kenalan anda. Membunuh lalat, bersirat bahagia sesudah beertahun-tahun menderita.

Layu
Jika anda bermimpi melihat pohon kering dan layu, bermakna rezeki akan mundur.

Lampu
Jika anda bermimpi melihat lampu yang terang benderang, bermakna akan ada sesuatu yang membuat anda kegirangan. Mimpi menyalakan lampu, bersirat akan mendapat harapan besar dalam usaha. Mimpi memegang lampu, bermakna akan mendengar berita yang menyenangkan.

Lahir
Jika anda bermimpi isteri anda melahirkan anak, bertanda akan mendapatkan rezeki yang besar.

Langit
Jika anda bermimpi berjalan naik keatas langit dan mengambil benda, bermakna akan naik derajat lebih tinggi. Dan kalau mimpi melihat langit bersih, bersirat akan dapat anak yang baik-baik. Mimpi langit merah, berarti akan tambah kekayaan. Langit pecah, bertafsir kampung atau kota anda akan direbut orang atau orang tua akan meninggal. Dan Jika mimpi ada orang yang turun dari langit dan rumah bersiratan dapat kutukan dari Allah. Mimpi melihat langit terbalik bermakna akan mendapat kesusahan.

Lari
Jika anda bermimpi berlari (sedang), bermakna rezeki akan bertambah

Lautan
Jika anda bermimpi melihat lautan, bermakna anda akan keluar negeri atau keluar kota guna mencari pengetahuan yang luas. Jika mimpi merasa dilaut bertanda akan dapat uang..

Lebah
Jika anda bermimpi melihat gerombolan lebah, bermakna perusahaan anda akan sukses dan berhasil. Sedangkan anda mimpi disengat lebah, bermakna akan dapat membalas orang tua dengan kebaikan anda dan kepada yang pernah mencelakakan anda dahulu, ia akan mengerti kebesaran anda.

Lembu/Sapi
Jika anda bermimpi melihat lembu kesasar atau mengamuk lari kesana kemari, bermakna kesusahan akan lekas datang tapi jangan khawatir karena akan cepat berlalu.

Letusan
Jika anda bermimpi mendengar letusan yang berbunyi bertubi-tubi, bermakna akan ada suatu perobahan dalam diri anda.

Libur
Jika anda bermimpi dalam keadaan libur, bermakna alamat kesenangan akan segera tiba.

Lilin
Jika anda bermimpi melihat lilin menyala di kamar, bermakna akan tiba kesenangan cinta anda, Lilin yang menyala kemudian mati bertanda akan menghadapi aral atau tentang kematian kawan. Bila matinya lilin ditiup angin bertafsir akan mendapat musibah/ada keluarga yang akan meninggal, ada kesusahan yang tak diduga.

Lindu
Jika anda bermimpi merasa ada lindu, bermakna akan segera pindah tempat.

Lintah
Jika anda bermimpi bertemu lintah, bermakna akan digoda oleh perempuan (dan sebaliknya). Sedangkan mimpi digigit lintah bersirat akan dapat godaan dari perempuan yang jahat..

Lombok
Jika anda bermimpi makan lombok, bermakna akan timbul kejengkelan atau marah.

Lonceng
Jika anda bermimpi mendengar lonceng berbunyi bertanda akan ada tamu yang datang.

Longsor
Jika anda bermimpi melihat atau juga mendengar tanah longsor, bermakna akan mendapat kesusahan dan kepayahan.

Loteng
Jika anda bermimpi diberi loteng, bermakna akan maju dalam pekerjaan dan penuntutan. Dan juga maknanya jika mimpi naik loteng yang tinggi..

Lompat
Jika anda bermimpi melompat di kali, bertanda pendek umur, sedangkan menyeberangi kali yang deras, bersirat cita-cita anda bisatercapai kalau kali yang deras tadi dapat dilompati. Kalau tidak anda akan mengalami kecelakaan.

Ludah
Jika anda bermimpi menelan ludah, bermakna akan bebas dari susah dan derita.

Lumpur
Jika anda bermimpi mengambil tanah lumpur, bermakna sedikit waktu lagi anda akan merasa malu dari teman yang pernah mengejek anda.

Luka
Jika anda bermimpi kena luka hingga keluar darah atau anda banyak luka-luka dikaki atau tangan, merupakan suatu alamat bahwa anda akan menerima suatu pemberian dari teman-teman atau akan mendapatkan suatu rezeki dari Tuhan.



Mabes Laskar Khodam Sakti

Jl. Elang Raya , Gonilan, Kartasura

Solo, Jawa tengah
WA +6285879593262

Uncategorized

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.